Usługi

Ogólna specyfikacja

  • Udźwig  350 – 450 – 480 – 630 – 1000 kg
  • Liczba osób 4 – 6 – 8 – 13 osób
  • Prędkość 1 m/s
  • Moc silnika  4,0 kW
  • Ilość dojść do kabiny jednostronne / dwustronne / kątowe 
  • Napęd elektryczny bezpośredni 
  • Sterowanie mikroprocesorowe
  • Drzwi automatyczne teleskopowe / centralne
  • Ognioodporność drzwi EI30 / EI60 / EI90
  • Szerokość drzwi 750 / 800 / 850 / 900 / 1000
  • Wysokość drzwi 2000
  • Wewnętrzna wysokość kabiny 2100
  • Szafa sterowa zintegrowana z szybem (wymiary:  szer. x gł. x wys. –  440x270x2210 mm)

 

Udźwig

Ilość osób

Ilość dojść

Wymiary kabiny

Szerokość drzwi

Minimalne wymiary szybu

drzwi teleskopowe

   

A (mm)

B (mm)

PL (mm)

C (mm)

D (mm)

350

4

1

800

1200

750

1350

1550

450

6

1

950

1300

800/850/900

1550

1650

450

6

1

1000

1250

800/850/900

1550

1600

480

6

2

950

1300

800/850/900

1550

1840

480

6

2

1000

1250

800/850/900

1550

1790

630

8

1

1100

1400

900

1600

1750

630

8

2

1100

1400

900

1650

1940

900

12

1

1400

1500

900

1950

1950

920

12

2

1400

1500

900

1950

2040

1000

13

1

1100

2110

900/1000

1650/1750

2480

1000

13

2

1100

2110

900/1000

1650/1750

2650



Dzięki zastosowaniu energooszczędnych podzespołów takich jak wciągarka bezreduktorowa, przemiennik częstotliwości, oświetlenie diodowe „typ Eko”, zużycie energii elektrycznej przez windę zostało zredukowane o ponad 50 % w stosunku do zdecydowanej większości zainstalowanych dźwigów w Polsce. Dodatkowym atutem jest bezolejowa praca, co wpływa pozytywnie na środowisko, w którym mieszkamy.

Ogólna specyfikacja

  • Udźwig:  320 – 450 – 480 – 630 – 1000 kg
  • Liczba osób: 4 – 6 – 8 – 13 osób
  • Prędkość: 0,62 m/s
  • Moc silnika:  od 9,5 kW
  • Rozmieszczenie drzwi do kabiny: jednostronne / dwustronne / kątowe 
  • Napęd hydrauliczny pośredni 
  • Sterowanie mikroprocesorowe
  • Drzwi automatyczne: teleskopowe / centralne
  • Ognioodporność drzwi: EI30 / EI60 / EI90
  • Szerokość drzwi: 750 / 800 / 850 / 900 / 1000
  • Wysokość drzwi: 2000
  • Wewnętrzna wysokość kabiny: 2100
  • Aparatura sterowa i zespół napędowy w osobnej szafie stalowej, umieszczonej w pobliżu szybu




Udźwig

Ilość osób

Ilość dojść

Wymiary kabiny

Szerokość drzwi

Minimalne wymiary szybu

drzwi teleskopowe

   

A (mm)

B (mm)

PL (mm)

C (mm)

D (mm)

320

4

1

900

1000

700/800

1330/1350

1350

350

4

1

800

1200

750

1350

1550

450

6

1

950

1300

800/900

1400/1550

1650

450

6

1

1000

1250

800/900

1450/1550

1600

450

6

1

1100

1100

800/900

1530/1550

1450

480

6

2

950

1300

800/900

1450/1550

1800

480

6

2

1000

1250

800/900

1450/1550

1750

480

6

2

1100

1100

800/900

1530/1550

1600

630

8

1

1100

1400

800/900

1550

1750

630

8

2

1100

1400

800/900

1550

1900

900

12

1

1400

1500

900/1000

1850

1850

920

12

2

1400

1500

900/1000

1850

2000

1000

13

1

1100

2110

900/1000

1600/1700

2450

1025

13

2

1100

2110

900/1000

1600/1700

2550



 

Specyfikacja:  O udźwigach od 900 do 12.500 kg i większych służą do przewozu towarów i towarzyszących osób. Z reguły te o większych udźwigach są przystosowane do załadunku i rozładunku za pomocą wózków widłowych. Są wyposażone w bezpośrednie napędy z dwoma lub czterema siłownikami typu EC (teleskopowe z mechaniczną synchronizacją) lub TCS (dla wąskich szybów). Jeżeli jest to konieczne, dodatkowo stosuje się podchwyty stabilizujące podłogę kabiny podczas załadunku.

 

Największe obciążenie konstrukcji dźwigu towarowo-osobowego zachodzi w momencie załadunku kabiny. Na progu pojawia się siła Fs. Podłoga, rama i prowadnice powinny być na tyle wytrzymałe, by przenieść występujące siły i momenty (Ms).

Dźwigi towarowo-osobowe muszą spełniać rygorystyczne wymagania, gdyż pracują w ciężkich warunkach. Nie dość, że przewożone towary ważą po kilka ton, to załadunek odbywa się za pomocą urządzeń załadowczych, takich jak wózki paletowe czy masywne widłowe. Konstrukcja nośna dźwigu powinna być na tyle wytrzymała, by przenieść występujące siły i momenty (Ms). Zwykle charakterystyka obejmuje takie parametry jak udźwig oraz wymiary kabiny i drzwi. Jednak, przydatność dźwigu do ciężkiej pracy określa tzw. nacisk na próg kabiny. W przypadku udźwigów równych lub większych niż 2500 kg norma zaleca przyjmowanie do obliczeń siły Fs (wyrażonej w kG) o wartości równej:

    • 60% udźwigu Q (np. załadunek wózkami paletowymi), wyrażonej w kG
Nacisk na próg kabiny w dźwigu GPL - wózki paletowe

Fs = 0,6 • Q

 

 

    • Przykład: Q=3000 kg, minimalny nacisk na próg 

Fs

    •  = 1800 kG.




    • 85% udźwigu Q (załadunek podnośnikami widłowymi)
Nacisk na próg kabiny w dźwigu GPL - wózki widłowe

Fs = 0,85 • Q

 

 

    • Przykład: Q=4000 kg, minimalny nacisk na próg 

Fs

     = 3400 kG.

 

 TML® 1600  SZPITALNY – jest hydraulicznym dźwigiem osobowym o udźwigu 1600 kg

, przystosowanym do przewozu osób (maks. 21 osób) oraz łóżek szpitalnych. Jest produkowany zgodnie z normami ISO 9001, spełnia wymagania europejskiej Dyrektywy Dźwigowej 2014/33/EU. Wymiary kabiny 1,4 x 2,4m oraz drzwi o szerokości 1,2 m pozwalają na swobodny przewóz łóżek z chorymi, aparaturą i personelem medycznym. Dźwig posiada funkcję jazdy uprzywilejowanej: aktualne dyspozycje są blokowane i priorytet do wezwania i dysponowania dźwigiem ma uprawniona osoba, np. pilny przejazd na blok operacyjny.

Zalety:

  • siłowniki teleskopowe typu EC/TCS produkcji GMV Sweden AB ze 100-procentową synchronizacją mającą wpływ na pracę i trwałość dźwigu (niemożliwą do osiągnięcia przez inne rozwiązania),
  • wysoka trwałość i niezawodność z powodu małej liczby części (w tym części obracających się), z których zbudowany jest dźwig,
  • niskie zapotrzebowanie na części zamienne,
  • niskie koszty eksploatacji i konserwacji,
  • prosta i ultralekka konstrukcja w porównaniu z innymi rozwiązaniami,

Dźwigi samochodowe – to odmiana hydraulicznych dźwigów towarowo-osobowych, przystosowanych do przewożenia samochodów. Występują w trzech standardowych wersjach, z których każda posiada Certyfikat Badania Projektu WE:

  • VL40 o udźwigu 4.000 kg i wymiarach kabiny 2,8 x 6,0 m i szer. drzwi 2,6 m
  • VL35 o udźwigu 3.500 kg i wymiarach kabiny 2,7 x 5,6 m i szer. drzwi 2,4 m
  • oraz
  • VL30 o udźwigu 3.000 kg i wymiarach kabiny 2,4 x 5,3 m i szer. drzwi 2,3 m

Dźwigi samochodowe GMV charakteryzują się następującymi wartościami nacisku na próg kabiny Fs:

  • VL40   Fs = 2400 kG
  • VL35   Fs = 2100 kG
  • VL30   Fs = 1800 kG

*) Duża przewaga nad innymi rozwiązaniami technicznymi:

Technika i Funkcjonalność

  • napęd bezpośredni wykorzystujący unikatową w świecie technologię GMV 1:1 Technology,
  • siłowniki teleskopowe typu EC/TCS produkcji GMV Sweden AB ze 100-procentową synchronizacją mającą wpływ na pracę i trwałość dźwigu (niemożliwą do osiągnięcia przez inne rozwiązania),
  • wysoka trwałość i niezawodność z powodu małej liczby części (w tym części obracających się), z których zbudowany jest dźwig,
  • niskie koszty eksploatacji i konserwacji,
  • prosta i ultralekka konstrukcja w porównaniu z innymi elektrycznymi i hydraulicznymi dźwigami samochodowymi,
  • rekordowo małe wymiary szybu dźwigu w stosunku do wymiarów kabiny,

Ekologia

  • materiałooszczędna konstrukcja urządzenia, niski całkowity ciężar (nawet o 30-60% niższy w porównaniu z innymi elektrycznymi i hydraulicznymi dźwigami samochodowymi), to niższy poziom energii potrzebny do wytworzenia i przetransportowania urządzenia,
    PORÓWNANIE CIĘŻARÓW DŹWIGÓW WYCHODZĄCYCH Z FABRYKI
    ( Z UWZGLĘDNIENIEM DŹWIGÓW SAMOCHODOWYCH Q = 3000-4000 kg )
    Hp = 10 m, 4 przystanki Porównanie ciężarów dźwigów wychodzących z fabryki
  • mała liczba części, z których zbudowany jest dźwig,
  • niskie zapotrzebowanie na części zamienne z powodu wysokiej trwałości i niezawodności,
  • lekka i materiałooszczędna konstrukcja szybu dzięki koncentracji sił (F) na dnie,
  • brak napędu z magnesami trwałymi, których produkcja jest wyjątkowo energochłonna, a utylizacja trudna i kosztowna,
  • niskie zużycie energii (jazda w dół z wykorzystaniem siły ciężkości, bez poboru energii elektrycznej przez silnik),
  • produkcja w zakładach GMV Sweden AB (Alvesta / Szwecja) z zachowaniem najwyższego poziomu ochrony środowiska naturalnego.

Bezpieczeństwo

  • ponad 60 lat doświadczeń w konstrukcji dźwigów hydraulicznych,
  • brak masywnych elementów (napędu i przeciwwagi) powyżej kabiny dźwigu,
  • brak lin, na który zawieszona jest kabina,
  • maszynownia w oddzielnym pomieszczeniu zapewniająca bezpieczny montaż i konserwację,
  • pilot zdalnego przywoływania dźwigu.

Skontaktuj się z nami

Masz pytania? Nasi specjaliści odpowiedzą na każde z nich. Zapraszamy do kontaktu